• Zájemci
  • Zákazníci
  • Nápověda
  • Newsletter IS/STAG
  • Pravidla pro zasílání požadavků
  • Instalační příručka
  • Uživatelská příručka
  • Formulářový klient
  • Licenční čísla
  • Poplatky za studium
  • Pomocná spisová služba
  • Hromadná korespondence
  • Elektronické podepisování
  • Mobilní aplikace
  • Propojení s e-learningovými systémy
  • Animace a prezentace funkcí
  • Funkce dle role uživatele
    • Funkce dle role uživatele
    • Role student
    • Role učitel
  • Sázecí systém TeX
  • Hlášení o pojištění
  • Adresa v IS/STAG
  • Rodná čísla cizinců
  • Uživatelská podpora
  • Další odkazy
  • Čárové kódy ve výstupech
  • Kontroly studia
  • Úvazky (vytíženost) učitelů
  • Kontakt
  • Pravidla pro objednávky
  • Změny podle novely VŠ zákona
  • EWP
  • GDPR v IS/STAG
  • XML schémata
  • Přístupnost
  • Přihlášení na seminář

UČITEL V IS/STAG

Přístup k IS/STAG - PORTÁL

  • Pro samotné prohlížení dat v IS/STAG není nutné se přihlašovat.
  • Pro aktivní opareace je nutné se přihlásit. Přihlašovací jméno a heslo bývá často shodné s přihlášením do jiných systémů (např. elektronické pošty). Konktrétní informace jak se přihlásit Vám sdělí váš administrátor IS/STAG.

Osoba učitel v IS/STAG

  • Založení osoby učitele a opravy osobních dat - provádí sekretariát katedry ve formuláři OS0010 "Seznam osob".
  • Sjednocení vícekrát zadané osoby učitele v jednu - provádí sekretariát katedry ve formuláři OS0010 "Seznam osob".
  • Založení konta učitele v IS/STAG - provádí sekretariát katedry ve formuláři OS0010 "Seznam osob".

Učitel předmětu či rozvrhové akce

  • Přiřazení garanta k předmětu - provádí tajemník fakulty (na FF i sekretariát katedry) ve formuláři PM0010 "Předměty".
  • Přiřazení učitele k rozvrhové akci - provádí rozvrhář ve formuláři RA0010 "Rozvrhové akce" nebo sekretariát katedry ve formuláři RA0120 "Změna vyučujícího".
  • Toto přiřazení je důležité i pro zobrazování v portálu. Když učitel není k předmětu nebo k rozvrhové akci přiřazen, nemůže potom předměty či rozvrhové akce v portálu vidět.

Rozvrhy

  • Tisk rozvrhu učitele - graficky zobrazený rozvrh na daný semestr včetně možných časových kolizí  je možno vyhledat v portálu v záložce: Moje výuka / Rozvrh a předměty.
  • Tisk rozvrhu studenta - graficky zobrazený rozvrh na semestr včetně možných časových kolizí.
  • Tisk rozvrhu kroužku - graficky zobrazený rozvrh na semestr včetně možných časových kolizí.
  • Tisk rozvrhu místnosti - graficky zobrazený rozvrh na semestr je možno vyhledat v portálu v záložce: Moje výuka / Rozvrh a předměty.
  • Zjišťování obsazenosti místnosti během celého roku - grafické zobrazení rozvrhu místnosti pro zvolený rozsah datumů.

Výuka předmětu

  • Tisk seznamu studentů na předmětu - možno vyhledat v portálu v záložce: Moje výuka / Rozvrh a předměty.
  • Seznam studentů na rozvrhové akci - učitel si může zobrazit, kdo konkrétní rozvrhovou akci navštěvuje.
  • Rozložení studentů na předmětu podle jejich fakulty studia - statistika studentů z jednotlivých fakult navštěvujících daný předmět.
  • Zjištění e-mailových adres studentů svého předmětu -  V portálu je to řešeno automaticky (vybere se předmět nebo rozvrhová akce, zadá se zpráva a odešle se) v záložce: Moje výuka / Hromadný e-mail.
  • Změna času či místa výuky rozvrhové akce:
    • Hledání volné místnosti - vyhledání volných místností na základě zadaných kritérií.
    • Hledání společného volného času studentů - učitel si může zobrazit, kdo konkrétní rozvrhovou akci navštěvuje.
  • Vypisování semestrálních prací, hodnocení odevzdaných semestrálních prací- v portále v záložce: Moje výuka / Rozvrh a předměty.

Program předmětu

  • Nastavení programu předmětu (požadavky na studenta, přehled látky, literatura, webový odkaz na další informace o předmětu) - provádí učitel nebo sekretariát katedry ve formuláři PM0060 "Program předmětu". nebo v portále na záložce: Moje výuka / Program předmětu.
  • Prohlížení programu předmětu u sylabu předmětu - přehled probírané látky, požadavky na studenta, seznam doporučené literatury apod. Ze seznamu literatury je někde možné se prokliknout (kde je to zadáno) do knihovního systému na stránku o výpůjčkách.

Zkoušení

  • Zadávání termínů zkoušek - v systému je možné pro katedru povolit, že její učitelé mohou zadávat termíny zkoušek. Je možné vypsat termín pro jeden předmět nebo i pro několik předmětů najednou. V jedné místnosti může zkoušet zároveň několik vyučujících několik svých předmětů. Pro každý předmět, pro každého vyučujícího i pro termín jako celek je možné stanovit maximum přihlášených studentů. Termín je možné i zrušit. Termín je možné vypisovat i pro zápočty před zkouškou - v záložce: Moje výuka / Vypisování termínů.
  • Seznam studentů na zkoušce - na webu je možné si prohlížet vyhlášené i prošlé termíny zkoušek, včetně studentů, kteří jsou na termín přihlášeni. Tabulka se studenty uvádí i datumy předchozích studentových pokusů. Tento formulář může sloužit jako jakýsi zkouškový katalog a plánuje se i v portálu v záložce: Moje výuka / Vypisování termínů.
  • Tisk seznamu studentů ke zkoušce - pokud chceme vytisknout jen prostý seznam studentů zapsaných na termín zkoušky. Plánuje se to i v portálu v záložce: Moje výuka / Vypisování termínů.
  • Zadávání známek z termínů zkoušek - pokud má katedra v systému povoleno, že její učitelé mohou zadávat známky z termínů zkoušek, potom je přístupné i učitelům. Známky lze zapisovat buď dle termínu nebo všem studentům daného předmětu - i v portálu v záložce: Moje výuka / Zadávání známek.

Hodnocení kvality

  • Na záložce: Moje výuka / Kvalita výuky, je možné si prohlížet a komentovat studentské hodnocení výuky.

Courseware - elektronická podpora výuky

Courseware usnadňuje zveřejňování studijních materiálů daného předmětu studentům a komunikaci se studenty. Courseware nabízí sadu stavebních kamenů (tzv. portletů), ze kterých vyučující poskládá výslednou prezentaci (webové stránky) předmětu a doplní ji o aktuální informace pro studenty. Základní skladba prezentace předmětu je vytvořena automaticky při zavádění předmětu do Courseware, a je doplněna údaji z IS/STAG. Celý proces úvodního zadání informací a kompletace stránek nového předmětu vyučující provádí v "offline" verzi, kterou studenti nevidí. Postup tvorby a údržby stránek předmětu je popsán v dokumentaci a po zvládnutí je velmi jednoduchý. Více informaci viz samostatná nápověda CourseWare.

ZČU 2009-2025 CIV-SIS ZČU, Aktualizováno 24.05.2017                                                      IS/STAG | Kontakt | Mapa stránek | Přihlášení | Webmaster