• Zájemci
  • Zákazníci
  • Nápověda
  • Newsletter IS/STAG
    • Květen I
    • Duben II
    • Duben I
    • Březen II
    • Březen I
    • Únor II
    • Únor I
    • Leden I
    • Archiv 2024
    • Archiv 2023
    • Archiv 2022
    • Archiv 2021
    • Archiv 2020
    • Archiv 2019
      • STAG-2019-12-19
      • STAG-2019-12-02
      • STAG-2019-11-19
      • STAG-2019-11-05
      • STAG-2019-10-17
      • STAG-2019-10-01
      • STAG-2019-09-18
      • STAG-2019-09-03
      • STAG-2019-07-30
      • STAG-2019-07-01 (B190628)
      • STAG-2019-06-16 (B190612)
      • STAG-2019-06-02 (B190527)
      • STAG-2019-05-15 (B190512)
      • STAG-2019-05-04 (B190502)
      • STAG-2019-04-15 (B190413)
      • STAG-2019-04-01 (B190328)
      • STAG-2019-03-18 (B190314)
      • STAG-2019-03-01 (B190226)
      • STAG-2019-02-15 (B190212)
      • STAG-2019-02-01 (B190127)
      • STAG-2019-01-22 (B190111)
  • Pravidla pro zasílání požadavků
  • Instalační příručka
  • Uživatelská příručka
  • Formulářový klient
  • Licenční čísla
  • Poplatky za studium
  • Pomocná spisová služba
  • Hromadná korespondence
  • Elektronické podepisování
  • Mobilní aplikace
  • Propojení s e-learningovými systémy
  • Animace a prezentace funkcí
  • Funkce dle role uživatele
  • Sázecí systém TeX
  • Hlášení o pojištění
  • Adresa v IS/STAG
  • Rodná čísla cizinců
  • Uživatelská podpora
  • Další odkazy
  • Čárové kódy ve výstupech
  • Kontroly studia
  • Úvazky (vytíženost) učitelů
  • Kontakt
  • Pravidla pro objednávky
  • Změny podle novely VŠ zákona
  • EWP
  • GDPR v IS/STAG
  • XML schémata
  • Přístupnost
  • Přihlášení na seminář

První newsletter Is/STAG!

Build:      11.01.2019 23:07
Release:    18.01.2019 03:57
Newsletter: 22.01.2019 (Trochu opožděně, něco jsme ještě ladili...)
PDF verze: https://is-stag.zcu.cz/zakaznici/newsletter/STAG-2019-01-22_B190111.pdf
Vážení a milí administrátoři IS/STAG!

Dostáváte do rukou první číslo newsletteru IS/STAG, který by se měl časem stát naším hlavním informačním kanálem směrem k vám. Po dobu prvních dvou měsíců se bude jednat o pilotní provoz, ve kterém i ve spolupráci s vámi odladíme jak obsah newsletteru, tak jeho formu a technickou část výroby. Uvítáme tedy jakékoliv vaše připomínky či náměty.

Předpokládáme půlměsíční periodicitu s výjimkou prázdnin a Vánoc, kdy změn není tolik. Předpokládáme též, že newsletter bude zcela veřejný, tj. že si jeho zasílání bude moci objednat úplně každý (a samozřejmě bude možné jeho zasílání i zrušit). Zároveň na úvodní stránce is-stag.zcu.cz najdete vždy odkaz na aktuální číslo i na kompletní archiv.

Jak chápat číslování newsletteru a vztah k datu výroby a uvolnění portálové aplikace

Podrobný popis způsobu výroby a nasazování aktuálních verzí aplikací je na stránce:
https://is-stag.zcu.cz/administratori/web/distribuce.
Zde následuje pouze stručné opakování týkající se jmenné konvence newsletteru.

Portálové/webové aplikace jsou vytvářeny (BUILD) přibližně každé dva týdny, vždy uprostřed a na přelomu měsíce. Zpravidla jsou nejprve po výrobě nasazeny na ZČU a po několika dnech ověřovacího provozu jsou oficiálně uvolněny (RELEASE) pro ostatní klientské školy IS/STAG. Na školách, pro které aktualizace zajišťujeme, jsou k tomuto datu zároveň instalovány. Ostatní školy je mají k dispozici a záleží na technickém správci jejich IS/STAG, kdy aktualizované verze instaluje.

Newsletter obsahuje ve svém názvu datum oficiálního uvolnění aplikace a v závorce zkratku data vytvoření aplikace. Podle této zkratky jej lze identifikovat s konkrétní verzí aplikace.

Newsletter obsahuje automatický výčet popisů z distribuce a changelogů a jejich vazbu na příslušná RT. Každý newsletter zahrnuje pouze časový interval od předposlední do poslední verze aplikace. Tomu pak odpovídá i uvedený seznam textů, které se vážou na úpravy, opravy a novou funkčnost v daném časovém období zapracovanou. Tento interval je uveden v hlavním nadpisu newsletteru a měl by na sebe po jednotlivých dokumentech navazovat. RT, která byla dořešena po okamžiku vytvoření verze (BUILD) aplikace, přirozeně nemohou být v dané verzi aplikace zapracována a budou až ve verzi příští.

V tomto kontextu je nutné ale připomenout, že formsy, reporty a případné úpravy datového modelu či DB funkcí mají samostatný distribuční kanál, pracující nezávisle na uvolňování portálových a webových aplikací. Tímto způsobem mohou poněkud předběhnout vydání souhrnné informace v newsletteru. Mohou se dostat do distribuce a oběhu dříve, nežli vyjde odpovídající newsletter.

Důležité novinky a změny v aktuální verzi portálové aplikace

Vkládání hodnocení

Nová verze portálové aplikace z půlky ledna obsahuje poměrně zásadní úpravu aplikací pro vkládání hodnocení přes termín, předmět nebo RA , "Moodle" kurz, hromadné známkování skrze CSV a příslušných WS pro udělování hodnocení. Tato úprava se týká postupného zavádění a přechodu na nový systém hodnotících stupnic. Z pohledu uživatele se v používání a vzhledu aplikace nic nemění. Toto upozornění je spíše pro administrátory pro případ, že by v těchto aplikacích nastal nějaký problém a také pro ty administrátory, kteří vždy v nové verzi portálové aplikace před jejím nasazením testují změny oproti předchozím verzím.

Nové tiskové sestavy

Tato verze portálové aplikace obsahuje také produkční verzi nových tiskových sestav týkajících se VŠKP, tj. Podklady pro VŠKP, Zadání VŠKP a Údaje o VŠKP. Po nasazení této verze portálové aplikace si lze pomocí parametru NOVE_TISKY zapnout automatické používání těchto jednotlivých sestav v portále i v tlustém klientu pro normální uživatele. Jde o písmenka V,U,P zmíněného parametru. Zapnutí používání tohoto parametru doporučujeme bez prodlevy po nasazení nové verze port. aplikace z půlky ledna. Jakékoliv nové úpravy v těchto sestavách budou implementovány již pochopitelně jen do jejich nových verzí. Přibližně od března pak plánujeme provést automatické nastavení tohoto parametru na používání těchto nových sestav k VŠKP na všech školách (vyjma škol, kde jsme se domluvili jinak) a parametr v tomto ohledu používat již jen jako případnou "záchranou brzdu" pro možnost rychlého navrácení původní/staré verze některé sestavy v případě výskytu nějakého závažného problému v nové verzi sestavy.

Vizualizace studentova studia byla zcela přepracována

Trojice aplikací pro vizualizaci samotného studijního plánu, studentova studia a grafického předzápisu prochází již vice než rok postupnou modernizací. V létě 2018 byla uvolněna první z nich, nyní uvolňujeme aplikaci pro vizualizaci studentova studia.

Uživatelské prostředí a podoba aplikace zůstává podobná, nedochází k žádným velkým změnám. Zcela se však změnil její “podvozek” (technické základy – aplikace byla vytvořena zcela od začátku) a částečně také princip zobrazení předmětů.

V původní aplikaci byly předměty zobrazeny vždy přesně tak, jak byly zařazeny do studijního plánu – tedy v příslušném doporučeném roce a semestru bez ohledu na to, kdy skutečně (a kolikrát) je měl student zapsané.

V nové aplikaci jsou předměty, které má student zapsané, zařazeny přesně do ročníku a semestru, kdy je studoval. Pokud předmět například poprvé nesplnil a podařilo se až další rok, je tento fakt jasně vidět (stejně, jako je vidí studijní referentka v evidenční kartě studenta). Pouze předměty, které student ještě zapsané nemá, jsou zobrazeny dle doporučení ze studijního plánu. V průběhu studia tak dochází k postupnému přechodu z doporučené podoby studia k tomu, jak student studiem skutečně prošel.

Vizualizace studentova studijního plánu

ZMĚNY V IS/STAG ZA OBDOBÍ 22.12.2018 - 11.1.2019 (BUILD 190111)

Změny zajímavé pro uživatele

Portál

  • Globální
    Sestava Export pro UIV předělána na nový způsob tisků a přejmenována na Export dat pro MŠMT
  • RT 290843, RT 278610 - Moodle kurzy
    Aplikace pro správu moodle kurzů byla upravena. Tyto změny upravují aplikaci tak, aby byla kompatibilní s novou verzí aplikace Moodle od PragoDat. Nová verze aplikace umožňuje tvorbu kurzů zvlášť pro jednotlivé semestry a formy studia, umožňuje vytvořit kurz z již dříve existujícího kurzu a dovoluje vytvořit k jednomu předmětu nebo rozvrhové akci více různých kurzů. Dále zobrazuje, zda získané body z kurzu stačily na úspěšné absolvování kurzu. Změny je možné zapnout nastavením parametru "MOODLE_NOVA_APLIKACE" na hodnotu "A". Tento parametr je dočasný, později bude podporovaná pouze upravená verze aplikace. POZOR! Nová verze aplikace není kompatibilní se starou verzí Moodlu a naopak. Je nutné přejít na novou verzi obou aplikací najednou.
  • RT 294931 - Epřihláška - Osobní údaje
    úprava povinnosti položek u adresy (trvalé i doručovací) - pro ČR povinné všechny položky, pro jiné státy povinné vše kromě okresu a pošty
  • RT 287803 - Zadávání hodnocení přes termíny, předměty, RA, Moodle kurzy a hromadné známkování
    upraveno na známkování přes hodnotící stupnice (pro běžného uživatele navenek zatím žádná změna v používání aplikace).
  • RT 290835 - ECTS tisk dokumentů pro mobility
    zavedena možnost vložení el. podpisu do PDF (zapracovány parametry ECTS_LA_CHLA_EL_PODPIS, ECTS_SAF_EL_PODPIS, ECTS_TOR_EL_PODPIS, ECTS_ROR_SITOR_EL_PODPIS)
  • RT 290338 - Nová vizualizace studia
    otestována a připravena zcela přepracovaná nová verze aplikace "Vizualizace studentova studia". Zatím bude nasazena na vybraných školách (minimálně na ZČU), cca za měsíc bude vypuštěna globálně.
  • RT 294561 - Rozšíření nástroje na reporty o výstupy do textových souborů.
  • Globální 
    Vylepšení přihlašování přes SAML/Shibboleth - v případě, že portálový server má více DNS aliasů, je připravena úprava, která umí migrovat přihlášení přes SAML/Shibboleth mezi těmito aliasy

Windows klient

  • RT 293679 - AN0050 (2.62) Změna práv role katedra
    Role katedra vidí i ty studenty, přiřazené k její komisi, kteří mají VŠKP zadanou na jiné katedře.
  • RT 294188 - PZ0010 (3.33) Zvýraznění neplatných předpisů
    Předpisy, u kterých je přiřazena již neplatná zakázka jsou zvýrazněny červeně.
  • RT 294188 - PZ0020 (3.29) Zvýraznění neplatných předpisů
    Předpisy plateb, u kterých je přiřazena již neplatná zakázka jsou zvýrazněny červeně

Databáze

  • RT 293679 - Změna pohledu VABN_ABSOLVENTI
    Katedra vidí všechny studenty na všech svých komisích
  • RT 295526 - Nová role SPRAVA_PRAXI
    Nová role SPRAVA_PRAXI
  • RT 295730 - Nové položky gps_x a gps_y do tab.budovy
    Nové položky gps_x a gps_y do tab.budovy
  • RT 254999 - Nová pol. pode.zakonna_lhuta_na_vyrizeni_dnu
    Nová pol. pode.zakonna_lhuta_na_vyrizeni_dnu
  • RT 295929 - Změna vlastností stud.NAHLASEN_NA_REGISTR_ZDR_PRAC
    Změna vlastností stud.NAHLASEN_NA_REGISTR_ZDR_PRAC

Portál - chyby

  • RT 296091 - Témata kvalifikačních prací
    Pokud v aplikaci bylo povoleno vypisovat jen rámcová témata, po načtení formuláře pro zadání nového tématu byl načten špatný stavový diagram. Toto chování bylo opraveno.
  • RT 296194 - Témata kvalifikačních prací
    Opravena chyba, která nastávala při přepnutí na roli, která nemá v aplikaci práva cokoliv dělat.
  • RT 295934, RT 295641, RT 296096
    Oprava několika menších chyb v nové vizualizaci studentova studia
  • RT 295855 - Prostupnost studiem
    Přijatí - zapsaní - absolventi - oprava zobrazovaného roku v záhlaví tabulky a v grafu
  • RT 294979 - Parametry IS/STAG
    Opraveno rozsypané zobrazení parametrů, které mají nastaveno více ročních hodnot.
  • RT 295573 - Prohlížení/Učitelé/Termíny
    Chyba při generování odkazu na termíny.
  • RT 295473 - Témata kvalifikačních prací
    Oprava nefunkčního formuláře na zadávání nových témat.

Databáze - chyby

  • RT 292802 - Oprava kontroly odstudované doby studia
    U chybně zadaných studentů vypočte nulu a zobrazí chybovou hlášku
  • RT 295733 - Oprava žádosti o US
    Oprava žádosti o US
  • RT 294892 - Oprava podání žádosti o US
    Oprava podání žádosti o US - do hledání datumu od kdy dostává je třeba zahrnout i poslední nástup po přerušení

Databáze - změny malé a systémové

  • RT 295415 - Kontrola na zadání bodů s hodnocením
    Kontrola na zadání bodů s hodnocením
  • RT 290840 - Úpravy pro Moodle v rámci CRP 2018
    Novinky databázové části pro novinky v propojení s Moodle v rámci CRP 2018. Další část úprav je v modulu WS. První produkční verze bude cca 15.1.
  • RT 296012 - Vkládání a nastavení uchazec_idno
    Vkládání a nastavení uchazec_idno

Windows klient - chyby

  • RT 294782 - AN0030 (4.68) Oprava doměny
    Špatně zadaná doméma ANO-NE místo ANO-NIC.
  • RT 295788 - CI0110 (3.07) Default hodnota do AUTOMATICKY_VYTVORIT_UZIVATELE
    Nastaveno defaultně na N
  • RT 262017, 281906 - ZAPISSZZ (21.42) zvětšení mezery mezi závěrečnými tabulkami (UPOL, UHK) podle RT#262017,281906
    zvětšení mezery mezi závěrečnými tabulkami (UPOL, UHK) podle RT#262017,281906
  • RT 282284 - ZAPSZZINPUT (6.40) korekce \@pardef, úprava podpisu předsedy pro OSU podle RT#282284
    korekce \@pardef, úprava podpisu předsedy pro OSU podle RT#282284
  • RT 295863, 295870, 295875 - ZAPSZZINPUT (6.41) oprava bugu podle RT#295863,295870,295875
    oprava bugu podle RT#295863,295870,295875
  • RT 295879 - AN0030 (4.69) Zadání defaultních hodnot
    Pro povinné položky zadávané pomocí domén předvyplnění defaultních hodnot.

Windows klient - změny malé a systémové

  • RT 275747 - Z_AN_TEX (3.15) Doplněna forma ke QRAM hodnotám
    Doplněno k předpokladům a výsledkům učení
  • RT 275747 - GPM_KAT1 (3.17) Doplněno určení časové náročnosti
    pro jednotlivé formy studia
  • RT 295486 - OP0030 (2.11) Změna zobrazení položky.
    Zvětšení políčka pro zobrazení položky Název u kombinace.
  • RT 279436 - STAG2 (15.89) Export pro UIV přejmenován na Export dat pro MŠMT a předělán na web
    Export pro UIV přejmenován na Export dat pro MŠMT a předělán na web

ZČU 2009-2025 CIV-SIS ZČU, Aktualizováno 15.04.2019                                                      IS/STAG | Kontakt | Mapa stránek | Přihlášení | Webmaster