• Zájemci
  • Zákazníci
  • Nápověda
  • Newsletter IS/STAG
    • Květen I
    • Duben II
    • Duben I
    • Březen II
    • Březen I
    • Únor II
    • Únor I
    • Leden I
    • Archiv 2024
    • Archiv 2023
      • Prosinec II
      • Prosinec I
      • Listopad II
      • Listopad I
      • Říjen II
      • Říjen I
      • Září II
      • Září I
      • Srpen II
      • Srpen I
      • Červenec II
      • Červenec I
      • Červen II
      • Červen I
      • Květen II
      • Květen I
      • Duben II
      • Duben I
      • Březen II
      • Březen I
      • Únor II
      • Únor I
      • Leden I
    • Archiv 2022
    • Archiv 2021
    • Archiv 2020
    • Archiv 2019
  • Pravidla pro zasílání požadavků
  • Instalační příručka
  • Uživatelská příručka
  • Formulářový klient
  • Licenční čísla
  • Poplatky za studium
  • Pomocná spisová služba
  • Hromadná korespondence
  • Elektronické podepisování
  • Mobilní aplikace
  • Propojení s e-learningovými systémy
  • Animace a prezentace funkcí
  • Funkce dle role uživatele
  • Sázecí systém TeX
  • Hlášení o pojištění
  • Adresa v IS/STAG
  • Rodná čísla cizinců
  • Uživatelská podpora
  • Další odkazy
  • Čárové kódy ve výstupech
  • Kontroly studia
  • Úvazky (vytíženost) učitelů
  • Kontakt
  • Pravidla pro objednávky
  • Změny podle novely VŠ zákona
  • EWP
  • GDPR v IS/STAG
  • XML schémata
  • Přístupnost
  • Přihlášení na seminář

Newsletter IS/STAG 2023, Březen II (za období 28.02.2023 - 13.03.2023)

Vážení administrátoři a uživatelé IS/STAG!

Dostáváte do rukou další vydání našeho newsletteru, obsahuje opět novinky a změny za poslední dobu. Newsletter je k dispozici online na adrese https://is-stag.zcu.cz/zakaznici/newsletter/STAGNEWS-2023-03-14, případně jako PDF.

StudenTské praxe rozšířeny o podporu webové hromadné korespondence

Do správy studentských praxí jsme doplnili podporu pro vlastní šablony určené pro zpracování v rámci „webové hromadné korespondence“. Šablony jsou dvou typů podle určení: 1) Šablona Organizace / Místa praxe a 2) Šablona Účastníka praxe. Pro použití šablon hromadné korespondence je potřeba mít zakoupen a nakonfigurován modul externí hromadné korespondence a elektronického podepisování od firmy Marbes Consulting. Všechny formální náležitosti jsou popsány v dokumentaci.

nsl-praxe-hk-spravce

Šablony hromadné korespondence v praxích lze použít například pro vytváření smluv se studenty nebo s organizacemi, které praxe zajišťují, formuláře pro výkazy a další dokumenty. Výstup hromadné korespondence má k dispozici správce praxe a v omezené míře také student (student vidí jeden dokument od každého typu šablony). 

Součástí správy šablon jsou čtyři vzorové šablony: prázdná šablona místa, prázdná šablona účastníka praxe a vzorová dvoustranná smlouva školy s organizací a vzorová třístranná smlouva školy s organizací a účastníkem. Tyto vzory je možné stáhnout, upravit podle potřeb a nahrát do systému.

nsl-praxe-hk-student

Aktualizace nápovědy k EWP

Do nápovědy s nejčastějšími problémy, na které můžete narazit při používání sítě EWP (Erasmus Without Paper), jsme přidali další informace na základě Vašich dotazů a hlášení problémů. Nově zde naleznete kategorii pro Meziinstitucionální smlouvy (IIA) a také základní popis používání logu a interpretace jeho záznamů (primárně určeno pro administrátory, ale koordinátoři tam pro kategorii EWP mají také přístup a mohou sami sledovat, zda komunikace správně probíhá). Zároveň jsme doplnili další informace do části LA (Learning Agreement). Věříme, že Vám tyto informace pomohou vyřešit nejčastější situace, které mohou při používání sítě EWP nastat. Pokud zde odpověď na Váš problém nenaleznete, obraťte se prosím na administrátory na Vaší škole a oni nám Váš problém předají. Nápovědu budeme postupně dále rozšiřovat.

Nápověda nově obsahuje například:

  • Smlouvu není možné spravovat přes síť EWP
  • Partner mě informoval o tom, že mi poslal smlouvu, ale já ji nevidím
  • Mám duplikovanou smlouvu
  • Jak ověřit, že partner má moje data
  • Jak určit koordinátora
  • Nelze schválit smlouvu
  • Nelze smazat smlouvu
  • Smlouva není schválená, i když partner tvrdí, že ji schválil
  • Smlouva není schválená, i když jsem ji schválil
  • Je/není vyplněn datum podpisu smlouvy
  • Pracoviště smlouvy
  • Můžu přes síť EWP uzavřít smlouvu pro BIP
  • Chyby v logu pro IIA

Změny zajímavé pro uživatele

Portál

  • RT 397502 - E-přihláška, vyžadované položky
    E-přihláška nemusí u navazujícího studia vyžadovat název kvalifikační práce z předchozí VŠ (nový parametr EPR_POVINNY_NAZEV_VSKP_NAV).
  • RT 397632 - Diplom pro VFU
    Úprava patičky pro tisk jména rektora s tituly na stejnopisu diplomu.
  • RT 397669 - Přidány odkazy na výsledek kontroly plagiátů
    Při kontrole plagiátorství v Theses.cz či Odevzdej.cz přidán nově odkaz na přesměrování uživatele kontrolujícího výsledek přímo na web systému kontroly plagiátů, na specializovanou webovou stránku, kde si může prohlédnout detailní výsledek.
  • RT 394624 - Webové služby - EWP LA
    Přidáno automatické dopočítání semestru příjezdu a automatické určení semestru u předmětů (pokud chybí) podle ostatních předmětů nebo podle doby, kdy se příjezd bude odehrávat.
  • RT 364746 - Webové služby, spisová služba TESS
    Další ladění připojení ke spisovce TESS a úpravy napojení.
  • RT 397501 - Potvrzení o studiu
    Tisk loga implementován pro UP Olomouc.
  • RT 397271 - IS/STAG / Smlouvy
    Doplněna informace o čekání na znovuschálení smlouvy domácí stranou.
  • RT 320210 - Praxe - hromadná korespondence
    Doplněna podpora pro webovou hromadnou korespondenci, k dispozici jsou šablony organizace a účastníka praxe. Více v úvodu newsletteru nebo v nápovědě.
  • RT 397115 - Moje studium / ECTS výjezdy / Mé přihlášky na výjezdy
    Doplněna informační hláška o uzavření možnosti doplňovat požadované dokumenty a informace u vyřízené přihlášky.
  • RT 397129 - IS/STAG / Příjezdy
    Nově lze na předměty vysílající instituce napárovat předměty přijímací instituce bez ohledu na semestr studia předmětu přijímací instituce.
  • RT 397098 - Moje výuka / Hodnocení VŠKP
    Do tiskové sestavy pro posudek byla doplněna i položka s hodnocením oponenta/vedoucího VŠKP.
  • RT 396820 - IS/STAG / Příjezdy
    Znemožnění vložení nebo změny dat podpisu LA a CHLA u EWP příjezdů.
  • RT 396281 - Sestava Studenti se zdravotními specifiky
    Doplněn parametr Stav studia.

Windows klient

  • RT 373514 - PJ0025 (4.19) Upozornění na chybějící soubory k E-přihlášce
    Pokud je pro nějaký typ souboru nastavený minimální počet požadovaných souborů tohoto typu u e-přihlášky, je políčko Soubory podbarvené červeně. V bublině se vypisuje, o který typ souboru jde, jaký je požadovaný minimální počet souborů a kolik jich uchazeč k e-přihlášce přiložil.

Databáze

  • RT 388430 - Nová položka domény
    NOTIFIKACE_TYP - Přidává se: ZMENATIT - Změna titulu před nebo za jménem.
  • RT 396951 - Klauzurní práce 1
    Přidává se doména - TYP_SOUBORU_KLAUZURNI a tři parametry - KLAUZURY_ZS_DO, KLAUZURY_LS_DO a KLAUZURY_SMI_VIDET.
  • RT 396951 - Klauzurní práce 2
    Přidávají se tabulky - KLAUZURNI_PRACE, KLAUZURNI_PRACE_SOUBORY a KLAUZURNI_PRACE_SPRAVCI.
  • RT 390863 - Nová hodnota domény notifikace_typ
    Přidává se - ZMENAVYJ - Změna v údajích výjezdu studenta.
  • RT 320210 - Šablony HK pro praxe
    Přidána podpora šablon webové hromadné korespondence pro praxe.
  • RT 397188, 397502, 397692 - Nové parametry
    Přidávají se: ESTATNICE_PRO_TYPY_STUDIA - Pro které typy studia se má povolit e-Státnice. EPR_POVINNY_NAZEV_VSKP_NAV - Je povinné vyplnit u navazujícího studia název VŠKP z předchozího studia na VŠ? ADR_DS - Adresa datové schránky školy.

Portál - chyby

  • RT 397618 - Moje studium / Průběh studia / Výsledky studia
    Potvrzení o studiu - doplněno zohlednění jazyka zvoleného v portále.
  • RT 397618 - Duplicitní soubory v případě použití lokálního úložiště velkých souborů 
    V případě použití lokálního úložiště na ukládání velkých souborů (tedy mimo databázi, více v https://is-stag.zcu.cz/administratori/externi_systemy/soubory_lokalni_repository.html) občas docházelo k uložení souboru duplicitně i do databáze. Tyto případy již nebudou nastávat, zároveň jsme duplicitní soubory z databází škol smazali.
  • RT 397360 - Potvrzení o studiu
    Při vyplnění parametru Vlastní datum studia do a volbě Celé studium se potvrzení tisklo chybně "za akademický rok".
  • RT 394191 - Zkouškový katalog
    Oprava zobrazení statistiky hodnocení předmětu.
  • RT 397503 - Témata kvalifikačních prací
    Opraveno vícenásobné zobrazení osobních čísel studentů, pokud byla k tématu přidána omezení.
  • RT 397438 - Oprava výběru státu pro doručování v E-přihlášce
    Nabízely se omylem všechny státy i při psaní části názvu.
  • RT 397414 - Osvědčení CŽV
    Úpravy zobrazení textů v šabloně pro FPR a FDU ZČU.
  • RT 396957 - E-přihláška - změna adresy
    Oprava zadání ulice v E-přihlášce v případě, že uchazeč mění stát dané adresy.
  • RT 393953 - Diplom JČU
    Úpravy umístění dovětku pro JČU, oprava podmínek pro výběr dat.
  • RT 396918 - IS/STAG / Výjezdy
    Úprava podmínky pro vyhodnocování podpisu LA u krátkého výjezdu.
  • RT 396870 - Témata kvalifikačních prací
    Opraveno zobrazení témat studentům, pokud je k jejich oboru přiřazeno konkrétní pracoviště, aby se jim vždy zobrazovala pouze témata vypsaná na toto pracoviště.
  • RT 396838 - Praxe studenta - dokumenty
    Záložka "Dokumenty" zobrazovala příliš mnoho položek - nabízely se ke stažení dokumenty, na které student ve skutečnosti neměl oprávnění (dokumenty stáhnout nešly). Výpis opraven.

Databáze - chyby

  • RT 396920 - Výjezdy
    Kontrola odmazání uznaných domácích předmětů - nefungovalo odmazání předmětu.
  • RT 397052 - Poplatek u přihlášek
    Nastavení poplatku v přijímacím řízení pro přihlášky převedené před spárováním platby.
  • RT 397623 - Adresa datové schránky
    V případě, že již existoval záznam o osobě, neaktualizovala se adresa datové schránky dle údaje v přijímacím řízení. Doplnění chybějících datových schránek z přijímacího řízení studentům.

Databáze - změny malé a systémové

  • RT 388430 - Nová notifikace
    Notifikace při změně titulu studenta.

Windows klient - chyby

  • RT 396628 - PZ0020 (3.54) Oprava výběru a označení studentů
    Oprava výběru a označení studentů vyhovujících vzorci, zvýraznění nestudujících a přerušených, zobrazení počtu všech studentů.
  • RT 396877 - G_PR_SOU (3.10), G_PR_SO1 (2.22) Oprava parametrů
    Oprava default hodnoty parametru specializace.
  • RT 396878 - PZ0020 (3.55) Oprava pro přepínač při nevybraných záznamech
    Oprava pro přepínač při nevybraných záznamech.
  • RT 397011 - HK0020 (2.05), HK0010 (2.05) Oprava pro nového klienta
    Oprava pro nového klienta a více souborů se starým makrem (go.cmd se musí generovat vždy znovu).
  • RT 393050 - G_ST_KON (2.15) Oprava sestavy
    Oprava podmínek  pro bloky a předměty.
  • RT 396908 - PJ0020 (3.03), PJ0021 (3.53), PJ0022 (1.37) Odesílání e-mailu uchazečům v html
    Oprava předvyplnění e-mailu pro nového klienta.
  • RT 397281 - PZ0020 (3.56) Oprava tlačítka Seznam studentů
    Oprava chyby při stisknutí tlačítka Seznam studentů.
  • RT 397471 - HK0010 (2.06), HK0020 (2.06) Oprava chyby, pokud se přidává šablona a žádný soubor se nevybral
    Oprava chyby, pokud se přidává šablona a žádný soubor se nevybral.
  • RT 397471 - HK0030 (2.06), HK0090 (2.03) Úprava pro nového klienta, přidávání šablon
    Úprava pro nového klienta, přidávání šablon.

Windows klient - změny malé a systémové

  • RT 396808 - RA0010 (4.45) Drobné úpravy
    Drobné úpravy pro seznam místností.
  • RT 397432 - SY0290 (1.03) Oprava zobrazení položek
    Úprava fontu.
  • RT 393953 - OP0010 (4.06) Velikost položky
    Položka Text na diplomu na záložce Absolvent zvětšena na 1000 znaků.

bnk-p1s bnk-p2s

Historie se neopakuje, ale rýmuje.

Mark Twain

ZČU 2009-2025 CIV-SIS ZČU, Aktualizováno 14.03.2023                                                      IS/STAG | Kontakt | Mapa stránek | Přihlášení | Webmaster